Hantera din post digitalt
Som ett led i den ökade digitaliseringen av dokumenthantering finns nu också tjänster som erbjuder digital posthantering. Detta är en så kallad digital brevbox. Den underlättar din vardag enormt och gör att din posthantering blir så mycket smidigare, du får nämligen din post inskannad och digitalt skickad till din e-post vilket innebär att du då slipper all pappershantering.Genom att hyra en brevbox så förenklar du din posthantering. All din post skannas då in och du kan antingen få den skickad till din e-post eller lagra den. Då kan du logga in på tjänsten och på så sätt se dina dokument. Detta underlättar också när du befinner dig på resande fot eftersom du då ändå har tillgång till din brevlåda. Om du önskar att brev eftersänds till någon annan så finns den funktionen också och skickas då till personens e-post.Du slipper alltså alla papper och att hålla ordning på dessa. Det finns ett smidigt sökningssystem som gör att du enkelt kan få upp brev sorterat efter avsändare, fakturanummer, med mera. Detta gör att du också enkelt kan hålla koll på din post och inte riskerar att tappa bort viktiga dokument.Detta är ett smart miljötänk som även gynnar dig, du bidrar till att världens papperskonsumtion minskar (). Det är viktigt att tänka ur ett miljöperspektiv i dessa dagar då klimatförändringarna kräver att vi alla gör vårt för att värna om vår jord.